Voordelen van traksi

We helpen met het pakken van tijdswinst
We registreren hoe veilig de chauffeur rijdt
We leveren een bijdrage aan de normerende regeling werkgebonden personenmobiliteit
We helpen chauffeurs besparen op brandstof en onderhoud.
Door traksi is de verhaalbaarheid schade regress hoger
We leveren Bewijslast bij vertragingen
We leveren bewijslast voor afgesproken routes.
Traksi biedt veiligheid in kwetsbare situaties
Traksi helpt grip te houden op de premielast
Bewijslast i.v.m. het niet na komen van afspraken in contract
Millieuvoordelen (minder CO2-uitstoot, groener rijden)

We helpen met het pakken van tijdswinst

Het ritregistratiesysteem waar Traksi van gebruikmaakt, houdt door middel van de ingebouwde technologie bij welke ritten afgelegd zijn. De chauffeur kan deze gegevens inzien. Hiernaast wordt de chauffeur tijdens een rit goed geïnformeerd met de laatste file- en flitsinformatie. Hierdoor kan deze uitwijken naar een snellere, alternatieve route.

Stichting Keurmerk RRS is de onafhankelijke brancheorganisatie die ritregistratiesystemen beoordeelt op privacy en fraudebestendigheid. Gebruikmaken van het ritregistratiesysteem betekent zekerheid op sluitende rittenadministratie die voldoet aan de eisen van de Belastingdienst.

We registreren hoe veilig de chauffeur rijdt

Traksi maakt gebruik van de rijgedragtechnologie van Cartracker. Hierin wordt een aantal rijgedraggegevens bijgehouden zoals snelheid, remgedrag en hoe scherp bochten genomen worden. Dit rijgedrag resulteert in een maandelijkse score, die met een stoplichtsysteem in een oogopslag duidelijk maakt wat het effect is op de premie van de chauffeurs.

Een groene kleur betekent dat de chauffeur netjes rijdt en dat er korting op de basispremie verdiend zal worden. Rijdt een chauffeurs onveilig rond en kleurt het verkeerslicht rood? Dan zal de premie voor die maand hoger uitvallen.

Chauffeurs worden met onze verzekering op hun eigen rijgedrag beoordeeld, waardoor het rijgedrag van anderen geen effect heeft op de hoogte van hun persoonlijke premie.

We leveren een bijdrage aan de normerende regeling werkgebonden personenmobiliteit

In het klimaatakkoord van Parijs staat onder andere dat EU-lidstaten in 2030 minimaal 40% minder CO2 moeten uitstoten. Dit akkoord zal ook in het verkeer een grotere rol spelen.

In de normerende regeling werkgebonden personenmobiliteit staat dat vanaf 1 januari 2026 de totale CO2-uitstoot van de gereisde zakelijke kilometers van iedereen binnen je onderneming niet hoger mag zijn dan de maximumnorm. Deze norm wordt iedere vier jaar opnieuw vastgesteld.

Het bijhouden van de gereden kilometers zal zelf gedaan moeten. Traksi levert met het systeem van cartracker automatische een bijdrage aan de normerende regeling werkgebonden personenmobiliteit.

We helpen chauffeurs besparen op brandstof en onderhoud.

Gemiddeld rijdt zo’n 80% van onze klanten met de groene kleur (en dus met korting) rond.

Dit betekent dat vooral de besparingen voor vlooteigenaren snel kunnen oplopen.

Door goed rijgedrag wordt niet allen bespaart op de premiekosten. Door een verandering in het rijgedrag is ook het brandstofverbruik lager en dalen hierdoor de kosten, met betrekking tot onderhoud en slijtage van het voertuig, aanzienlijk.

Op elk moment kunnen chauffeurs de actuele kilometerstand van hun auto inzien. Door het gebruik van de technologie weet de chauffeur wanneer zijn auto voor onderhoud naar een garage moet en kan hij eventuele foutcodes onderzoeken. De auto geeft via Cartracker aan wat er aan de hand is. Nog voor het lampje op het dashboard gaat branden, weet de chauffeur al wat er aan de hand is. Bij traksi kom je zo niet voor verrassingen te staan!

Door traksi is de verhaalbaarheid schade regress hoger

Bij impact is voldoende bewijsmateriaal belangrijk voor een goede schade-afhandeling. Traksi maakt gebruik van verschillende meetinstrumenten waaronder camera’s die op de voorruit en (waar mogelijk) op de achterruit afgesteld staan.

De camera’s kijken daardoor, als het ware, met de chauffeur mee. Camerabeelden worden enkel bij impact opgeslagen en gebruikt om de oorzaak van het ongeval te achterhalen. Buiten ongevallen om worden de beelden niet bewaard en worden deze ook niet gedeeld met derden.

Doordat de camera’s bij een ongeval de beelden opslaan wordt de verhaalbaarheid verhoogd en worden onnodige schadeclaims voorkomen. Daarnaast bieden de camera’s extra veiligheid en bewijsmateriaal wanneer de taxi wordt beschadigd en de dader geen informatie achterlaat.

We leveren Bewijslast bij vertragingen

Alle ritten worden automatisch geregistreerd en zijn terug te vinden het overzicht van de chauffeur en vlooteigenaar. Van elke trip kunnen details bekeken worden, zoals o.a. start- en stoplocatie, afstand, duur, gemiddelde snelheid en ook de exacte route die gereden is. Vertragingen zijn inzichtelijk en bieden duidelijkheid voor belanghebbenden. De bewijslast helpt in situaties waar onenigheid is over gemaakte afspraken. Dit bespaart een hoop tijd en moeite.

We leveren bewijslast voor afgesproken routes.

Ritten waar voor afgesproken routes belangrijk zijn, hebben baat bij Traksi. Niet alleen is het voertuig verzekerd, de rijgedragtechnologie en het fleetmanagementsysteem geven duidelijk inzicht in geregistreerde ritten. Bij verschillen over gemaakt route-afspraken biedt de technologie inzicht, en hiermee bewijslast.

Traksi biedt veiligheid in kwetsbare situaties

Traksi biedt Fleetmanagement aan voor vergaande analyses op het wagenpark. Hierdoor is er inzicht in waar voertuigen en machines zich bevinden, en hoe men deze inzet.

Hierdoor kunnen de juiste personen tijdig op de hoogte gesteld worden over werkzaamheden, bijvoorbeeld bij geluidsoverlast. Ook kan GPS Tracking ingezet worden tegen diefstal van voertuigen of machines, en is duidelijk waar elke asset zich bevindt.

Traksi helpt grip te houden op de premielast

Goede chauffeurs zouden niet afgestraft moeten worden op het rijgedrag van medechauffeurs. Toch zijn verzekeringen hier wel vaak op ingericht. Bij Traksi is er grip op de premielast. Door de ingebouwde rijgedragtechnologie wordt inzicht gegeven in het rijgedrag van chauffeurs. De premie wordt aangepast aan de individuele chauffeur. Hierdoor heeft de chauffeur of wagenparkbezitter grip op de premie.

Gemiddeld rijdt zo’n 80% van onze klanten met de groene kleur (en dus met korting) rond. Dit betekent dat vooral de besparingen voor vlooteigenaren snel kunnen oplopen.

Bewijslast i.v.m. het niet na komen van afspraken in contract

Bij afwijkende resultaten dan in het contract afgesproken is, biedt traksi, met de ritregistratie van Cartracker, inzicht. Hierdoor kan onenigheid snel en effectief opgelost worden.

Millieuvoordelen (minder CO2-uitstoot, groener rijden)

Als het gaat om slijtage van de banden, dan hebben snel optrekken en hard afremmen daar veel invloed op. Doordat Traksi rijgedrag aan de te betalen premie koppelt, wordt het interessant om rijgedrag eventueel aan te passen en te genieten van een lagere premie.

Chauffeurs die het rijgedrag aanpassen profiteren, naast een gunstigere premie, ook van minder brandstofverbruik. Dit levert weer een positieve bijdrage aan het milieu. Dit is voor zowel chauffeur, vlooteigenaar als ook de natuur voordelig.

Laat een bericht achter


    Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing

    Neem contact op

    Laat hiernaast een bericht achter, we zullen dan contact met u opnemen.

    Traksi is een handelsnaam van Bouy Underwriting Agency.

    Volg ons